テクノロジーマーケティング 20151203 (1st and 2nd week: Platform) 参考文献リスト
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- Cusumano, M. A. (2010). Staying power: Six enduring principles for managing strategy and innovation in an uncertain world (lessons from Microsoft, Apple, Intel, Google, Toyota and more). Oxford University Press.
- 作者: Michael A. Cusumano
- 出版社/メーカー: Oxford Univ Pr (T)
- 発売日: 2010/09/25
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- Gawer, A., & Cusumano, M. A. (2002). Platform leadership: How Intel, Microsoft, and Cisco drive industry innovation (pp. 29-30). Boston: Harvard Business School Press.
Platform Leadership: How Intel, Microsoft, and Cisco Drive Industry Innovation
- 作者: Annabelle Gawer,Michael A. Cusumano
- 出版社/メーカー: Harvard Business School Pr
- 発売日: 2002/04/29
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- 小林 敏男 監訳. (2005). 『プラットフォーム・リーダーシップ: イノベーションを導く新しい経営戦略.』 有斐閣.
プラットフォーム・リーダーシップ―イノベーションを導く新しい経営戦略
- 作者: アナベルガワー,マイケル・A.クスマノ,Annabelle Gawer,Michael A. Cusumano,小林敏男
- 出版社/メーカー: 有斐閣
- 発売日: 2005/03
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- Baldwin, C. Y., & Clark, K. B. (2000). Design rules: The power of modularity (Vol. 1). MIT press.
Design Rules: The Power of Modularity
- 作者: Carliss Y. Baldwin,Kim B. Clark
- 出版社/メーカー: The MIT Press
- 発売日: 2000/03/02
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- 安藤 晴彦 翻訳. (2004). 『デザイン・ルール―モジュール化パワー』 東洋経済新報社.
- 作者: キム・クラーク,カーリス・ボールドウィン,安藤晴彦
- 出版社/メーカー: 東洋経済新報社
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- Bresnahan, T. F. (1999). New Modes of Competition. In Competition, Innovation and the Microsoft Monopoly: Antitrust in the Digital Marketplace (pp. 155-208). Springer Netherlands.
- Ulrich, K. (1995). The role of product architecture in the manufacturing firm. Research policy, 24(3), 419-440.
- 國領 二郎 著. (2011). 『創発経営のプラットフォーム―協働の情報基盤づくり』 日本経済新聞出版社.
- 作者: 國領二郎,プラットフォームデザイン・ラボ
- 出版社/メーカー: 日本経済新聞出版社
- 発売日: 2011/10/21
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- Grove, A. S. (1999). Only the paranoid survive: How to exploit the crisis points that challenge every company. Crown Business.
Only the Paranoid Survive: How to Exploit the Crisis Points That Challenge Every Company
- 作者: Andrew S. Grove
- 出版社/メーカー: Crown Business
- 発売日: 1999/03/16
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- 佐々木 かをり 翻訳. (1997). 『インテル戦略転換』 七賢出版.
- 作者: アンドリュー・S.グローブ,Andrew S. Grove,佐々木かをり
- 出版社/メーカー: 七賢出版
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- Chesbrough, H. W. (2006). Open innovation: The new imperative for creating and profiting from technology. Harvard Business Press.
Open Innovation: The New Imperative for Creating And Profiting from Technology
- 作者: Henry William Chesbrough
- 出版社/メーカー: Harvard Business School Pr
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- ヘンリー・チェスブロウ, & 大前恵一朗. (2004). 『OPEN INNOVATION―ハーバード流イノベーション戦略のすべて.』 大前恵一朗訳, 産業能率大学出版部.
OPEN INNOVATION―ハーバード流イノベーション戦略のすべて (Harvard business school press)
- 作者: ヘンリーチェスブロウ,大前恵一朗
- 出版社/メーカー: 産能大出版部
- 発売日: 2004/11/10
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- Chesbrough, H. W. (2006). The era of open innovation. Managing innovation and change, 127(3), 34-41.
- 小川進. (2013). 『ユーザーイノベーション: 消費者から始まるものづくりの未来.』
- 作者: 小川進
- 出版社/メーカー: 東洋経済新報社
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- Von Hippel, E. A. (2005). Democratizing innovation.
- 作者: Eric von von Hippel
- 出版社/メーカー: The MIT Press
- 発売日: 2006/02/17
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- Cusumano, M. A., Mylonadis, Y., & Rosenbloom, R. S. (1992). Strategic maneuvering and mass-market dynamics: The triumph of VHS over Beta. Business history review, 66(01), 51-94.
- Evans, D. S., Hagiu, A., & Schmalensee, R. (2006). Invisible engines: how software platforms drive innovation and transform industries (p. 115). Cambridge, MA: MIT Press.
Invisible Engines: How Software Platforms Drive Innovation and Transform Industries
- 作者: David S. Evans,Andrei Hagiu,Richard Schmalensee
- 出版社/メーカー: The MIT Press
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- Evans, D. S., & Schmalensee, R. (2007). Catalyst code: the strategies behind the world's most dynamic companies. Harvard Business School Press.
Catalyst Code: The Strategies Behind the World's Most Dynamic Companies
- 作者: David S. Evans,Richard Schmalensee
- 出版社/メーカー: Harvard Business School Pr
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- Utterback, J. M. (1996). Mastering the dynamics of innovation. Harvard Business Press.
Mastering the Dynamics of Innovation
- 作者: James M. Utterback
- 出版社/メーカー: Harvard Business School Pr
- 発売日: 1996/09
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- 大津 正和 翻訳. (1998). 『イノベーション・ダイナミクス―事例から学ぶ技術戦略』 有斐閣.
- 作者: ジェームズ・M.アッターバック,James M. Utterback,大津正和,小川進
- 出版社/メーカー: 有斐閣
- 発売日: 1998/11
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- Gawer, A., Cusumano, M. A., & Strategy, D. S. (2012). How companies become platform leaders. MIT/Sloan Management Review, 49(2).
- Iansiti, M., & Levien, R. (2004). The keystone advantage: what the new dynamics of business ecosystems mean for strategy, innovation, and sustainability. Harvard Business Press.
- 作者: Marco Iansiti,Roy Levien
- 出版社/メーカー: Harvard Business School Pr
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- 杉本 幸太郎 翻訳. (2007). 『キーストーン戦略 イノベーションを持続させるビジネス・エコシステム 』 翔泳社.
キーストーン戦略 イノベーションを持続させるビジネス・エコシステム (Harvard Business School Press)
- 作者: マルコ・イアンシティ,ロイ・レビーン,杉本幸太郎
- 出版社/メーカー: 翔泳社
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- David, P. A. (1985). Clio and the Economics of QWERTY. American Economic Review, 75(2), 332-37.