テクノロジーマネジメント 20150507 (4th week) 参考文献リスト
- Porter, M. E. (1980). Competitive strategy: Techniques for analyzing industry and competitors. Free Press.
- 作者: Michael E. Porter
- 出版社/メーカー: Free Press
- 発売日: 2003/12/26
- メディア: ペーパーバック
- 購入: 1人 クリック: 3回
- この商品を含むブログ (1件) を見る
- 邦訳: 土岐坤, 中辻万治,服部照夫, 『新訂 競争の戦略』 ダイヤモンド社,1995年.
- 作者: M.E.ポーター,土岐坤,服部照夫,中辻万治
- 出版社/メーカー: ダイヤモンド社
- 発売日: 1995/03/16
- メディア: 単行本
- 購入: 11人 クリック: 145回
- この商品を含むブログ (79件) を見る
- Teece, D. J. (1986). Profiting from technological innovation: Implications for integration, collaboration, licensing and public policy. Research policy, 15(6), 285-305.
- Ansoff, H. I. (1965). The firm of the future. Harvard Business Review, 43(5), 162-178.
- Mintzberg, H. (1987). Crafting strategy, Harvard Business Review, 65(4), 66-75.
- Prahalad, C. K., & Hamel, G. (1990). The core competence of the corporation. Harvard business review, 68(3), 79-91.
- Hamel, G., & Prahalad, C. K. (1994). Competing for the future. Harvard Business School Press.
- 作者: Gary Hamel,C. K. Prahalad
- 出版社/メーカー: Harvard Business School Pr
- 発売日: 1996/04
- メディア: ペーパーバック
- クリック: 2回
- この商品を含むブログ (1件) を見る
- 邦訳: 一條和生. 『コア・コンピタンス経営―未来への競争戦略」日経ビジネス人文庫, 1995年.
コア・コンピタンス経営―未来への競争戦略 (日経ビジネス人文庫)
- 作者: ゲイリーハメル,Gary Hamel,C.K.プラハラード,C.K. Prahalad,一條和生
- 出版社/メーカー: 日本経済新聞社
- 発売日: 2001/01
- メディア: 文庫
- 購入: 8人 クリック: 273回
- この商品を含むブログ (16件) を見る
- Kim, W. C., & Mauborgne, R. (2005). Blue ocean strategy: How to create uncontested market space and make competition irrelevant. Harvard Business Press.
Blue Ocean Strategy: How To Create Uncontested Market Space And Make The Competition Irrelevant
- 作者: W. Chan Kim,Renee Mauborgne
- 出版社/メーカー: Harvard Business School Pr
- 発売日: 2005/02/28
- メディア: ハードカバー
- 購入: 1人 クリック: 13回
- この商品を含むブログ (9件) を見る
- 邦訳: 有賀裕子. 『ブルー・オーシャン戦略 - 競争のない世界を創造する』ダイヤモンド社, 2013年
ブルー・オーシャン戦略――競争のない世界を創造する (Harvard business school press)
- 作者: W・チャン・キム,レネ・モボルニュ,有賀裕子
- 出版社/メーカー: ダイヤモンド社
- 発売日: 2013/05/17
- メディア: 単行本
- この商品を含むブログ (8件) を見る
- Teece, D., & Pisano, G. (1994). The dynamic capabilities of firms: an introduction. Industrial and corporate change, 3, 537-556.
- Teece, D. J. (2009). Dynamic capabilities and strategic management. Oxford University Press.
Dynamic Capabilities and Strategic Management
- 作者: David J. Teece
- 出版社/メーカー: Oxford Univ Pr on Demand
- 発売日: 2009/06
- メディア: ハードカバー
- クリック: 1回
- この商品を含むブログを見る
- 邦訳: 谷口和弘・ 蜂巣旭・川西章弘・ステラ S.チェン『ダイナミック・ケイパビリティ戦略:イノベーションを創発し, 成長を加速させる力』ダイヤモンド社,2013年.
- 作者: デビッド・J.・ティース,谷口和弘,蜂巣旭,川西章弘,ステラ・S・チェン
- 出版社/メーカー: ダイヤモンド社
- 発売日: 2013/03/15
- メディア: 単行本(ソフトカバー)
- この商品を含むブログ (1件) を見る
- Rosenbloom, R. S., & Spencer, W. J. (Eds.). (1996). Engines of innovation: US industrial research at the end of an era. Harvard Business Press.
Engines of Innovation: U.S. Industrial Research at the End of an Era
- 作者: Richard S. Rosenbloom,W. J. Spencer
- 出版社/メーカー: Harvard Business School Pr
- 発売日: 1996/05/01
- メディア: ハードカバー
- この商品を含むブログを見る
- 邦訳: 西村吉雄訳『中央研究所の時代の終焉』日経 BP 社,1998 年.
- 作者: リチャード・S.ローゼンブルーム,ウィリアム・J.スペンサー,Richard S. Rosenbloom,William J. Spencer,西村吉雄
- 出版社/メーカー: 日経BP社
- 発売日: 1998/10/07
- メディア: 単行本
- 購入: 1人 クリック: 1回
- この商品を含むブログ (2件) を見る
- Katz, M. L., & Shapiro, C. (1985). Network externalities, competition, and compatibility. The American economic review, 75(3), 424-440.
- Katz, M. L., & Shapiro, C. (1986). Technology Adoption in the Presence of Network Externalities. Journal of Political Economy, 94(4), 822-41.
- Farrell, J., & Saloner, G. (1985). Standardization, compatibility, and innovation. The RAND Journal of Economics, 16(1), 70-83.
- Farrell, J., & Saloner, G. (1986). Installed Base and Compatibility: Innovation, Product Preannouncements, and Predation. The American Economic Review, 76(5), 940-955.
- Shapiro, C., & Varian, H. R. (1998). Information Rules: A Strategic Guide to the Network Economy. Harvard business school press.
Information Rules: A Strategic Guide to the Network Economy
- 作者: Carl Shapiro,Hal R. Varian
- 出版社/メーカー: Harvard Business School Pr
- 発売日: 1998/11
- メディア: ハードカバー
- クリック: 1回
- この商品を含むブログを見る
- 邦訳: 千本倖生 & 宮本喜一. (1999). 『「ネットワーク経済」の法則―アトム型産業からビット型産業へ…変革期を生き抜く72の指針』 IDGコミュニケーションズ.
「ネットワーク経済」の法則―アトム型産業からビット型産業へ…変革期を生き抜く72の指針
- 作者: カールシャピロ,ハル・R.バリアン,Carl Shapiro,Hal R. Varian,千本倖生,宮本喜一
- 出版社/メーカー: IDGコミュニケーションズ
- 発売日: 1999/06
- メディア: 単行本
- 購入: 2人 クリック: 33回
- この商品を含むブログ (26件) を見る
- 小林龍夫. (2011). ユニコード戦記 ─文字符号の国際標準化バトル. 東京電機大学出版局.
- 作者: 小林龍生
- 出版社/メーカー: 東京電機大学出版局
- 発売日: 2011/06/10
- メディア: 単行本
- 購入: 7人 クリック: 488回
- この商品を含むブログ (20件) を見る
- 新宅純二郎 & 江藤学. (2008). コンセンサス標準戦略―事業活用のすべて. 日本経済新聞出版社.
- 作者: 新宅純二郎,江藤学
- 出版社/メーカー: 日本経済新聞出版社
- 発売日: 2008/07
- メディア: 単行本
- クリック: 12回
- この商品を含むブログ (3件) を見る
- Rochet, J. C., & Tirole, J. (2003). Platform competition in two‐sided markets. Journal of the European Economic Association, 1(4), 990-1029.
- Bresnahan, T. F., & Greenstein, S. (1999). Technological competition and the structure of the computer industry. The Journal of Industrial Economics, 47(1), 1-40.
- Evans, D.S. and Hagiu, A. and Schmalensee, R. (2006). Invisible engines: how software platforms drive innovation and transform industries. MIT Press.
Invisible Engines: How Software Platforms Drive Innovation and Transform Industries
- 作者: David S. Evans,Andrei Hagiu,Richard Schmalensee
- 出版社/メーカー: The MIT Press
- 発売日: 2008/02/15
- メディア: ペーパーバック
- この商品を含むブログ (1件) を見る
- Evans, D.S. and Schmalensee, R. (2007). Catalyst code: the strategies behind the world's most dynamic companies. Harvard Business School Press.
Catalyst Code: The Strategies Behind the World's Most Dynamic Companies
- 作者: David S. Evans,Richard Schmalensee
- 出版社/メーカー: Harvard Business School Pr
- 発売日: 2007/05/30
- メディア: ハードカバー
- この商品を含むブログを見る